Kuratorzy

Magdalena Ziółkowska

historyczka sztuki, kuratorka, absolwentka Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Nauk Społecznych w Warszawie i Curatorial Traning Programme w de appel arts centre w Amsterdamie (2006/2007). W 2013 obroniła doktorat poświęcony koncepcji Muzeum Sztuki Aktualnej we Wrocławiu i polskiemu muzealnictwu lat 60. i reformom instytucjonalnym w Europie. W latach 2006–2010 gościnna kuratorka w Van Abbemuseum w Eindhoven, gdzie zrealizowała projekty takie jak Notes From the Future of Art. Selected Writings of Jerzy Ludwiński (2007) i Andrzej Wróblewski. To the Margin and Back (2010). Z Muzeum Sztuki w Łodzi związana w latach 2008–2014, autorka projektów m.in. Art Always Has Its Consequences (2008–2010), Tytuł roboczy: archiwum (2008–2009), Sanja Iveković Trening czyni mistrza (2009), Oczy szukają głowy do zamieszkania (współkuratorka, 2011), Hüseyin Bahri Alptekin. Zajścia, zdarzenia, okoliczności, przypadki, sytuacje (współkuratorka, 2013–2014). W ostatnim czasie redaktorka antologii Teoria Sztuki Zbigniewa Dłubaka (Warszawa 2013) i współkuratorka wystawy Only to melt, trustingly, without reproach (Škuc galerija, Lublana 2013–2014). Współfundatorka i wiceprezeska Fundacji Andrzeja Wróblewskiego od 2012 roku, w tym współkuratorka wystawy Andrzej Wróblewski. Patrzeć wciąż naprzód (Muzeum Narodowe, Kraków, 2012–2013) i autorka dwujęzycznej monografii artysty Unikanie stanów pośrednich. Andrzej Wróblewski (1927–1957). Od stycznia 2015 dyrektorka Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki.

Magdalena Kownacka

absolwentka historii sztuki oraz Muzealniczych Studiów Kuratorskich na Uniwersytecie Jagiellońskim. Współzałożycielka Fundacji i Galerii F.A.I.T. w Krakowie. Kuratorka wystaw m.in. Z mojego okna widać wszystkie kopce, Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, Kraków (współkuratorka, 2016), Królów jest bez liku, Galeria F.A.I.T., Kraków (2015), Archiwum otwarte/Wrocław 70, Galeria Profile, Warszawa (współkuratorka, 2010), Akcja Rewaloryzacji Abstrakcji, Galeria F.A.I.T., Kraków (2009). Ponadto kuratorka i producentka projektów teatralnych i filmowych: „Paradiso” reż. Michał Borczuch (2014), „Spełnia się” reż. Gaweł Kownacki (2013). Animatorka kultury, autorka tekstów o sztuce (dwutygodnik.com, SZUM, Artpunkt) Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministra Edukacji i Sportu. Mieszka i pracuje Krakowie.

Aleksandra Jach

historyczka sztuki, doktorantka na Wydziale Artes Liberales Uniwersytetu Warszawskiego. Kuratorka (wraz z Katarzyną Słobodą) programu publicznego Ekologie Miejskie w Muzeum Sztuki w Łodzi oraz wystawy Controlled Image, Mamuta, Jerozolima (współkuratorka, 2010). Związana z Muzeum Sztuki w Łodzi, gdzie zrealizowała m.in. wystawy Konstrukcja w procesie 1981- wspólnota, która nadeszła? (współkuratorka, 2011), Oczy szukają głowy do zamieszkania (współkuratorka, 2011), Czyszczenie Dywanów (współkuratorka, 2011), Ćwiczenia z (re)produkcji (współkuratorka, 2013), Antje Ehemann i Harun Farocki. Praca w jednym ujęciu, (współkuratorka, 2013), Jabłko. Introdukcja. (Ciągle i ciągle od nowa), Antje Majewski, Paweł Freisler i Fundacja Transformacja, (współkuratorka, 2014). Kuratorka projektów teatralnych, performatywnych i filmowych: Czy te oczy mogą kłamać? (Krakowskie Reminiscencje Teatralne, Kraków, 2013), Awangarda i socrealizm. W 65 lat po powstaniu Teatru Nowego w Łodzi (współkuratorka, Teatr Nowy, Łódź, 2014), Wszystko się ze sobą łączy (Festiwal Odnalezione w tłumaczeniu, Gdańsk, 2015). Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.